    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdjęcie nagrobka w reklamie zakładu kamieniarskiego
    Date: Sun, 1 Mar 2009 01:05:25 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:8auo76-99e.ln1@ziutka.router...
    > Z okolica prawa autorskiego jedyne co tu MZ mogło zostać naruszone to
    > prawa autorskie do zdjęć tych zmarłych osób o ile od świerci ich autora
    > nie upłynęło te 70 lat. Tyle, że to dotyka nie tylko zakład kamieniarski
    > ale i najpewniej rodzinę.

    Zdjęcia jak sądzę są częścią całości, więc w mojej ocenie taka faktografia
    nie narusza praw autorskich. Podobnie, jak przykładowo zdjęcie zrobione w
    muzeum nie stanowi plagiatu obrazów w nim wystawionych, jeśli to po prostu
    zdjęcie sali, wnętrza, a nie reprodukcja obrazu.

    > Ja bym się bardziej pozastanawiał nad ochroną praw osobistyczh rodziny
    > zmarłych.

    Dla mnie o tyle dziwna sytuacja, że w dobie cyfrowej obróbki zdjęć, to
    kilka minut pracy i nagrobek zostanie bez czytelnych napisów i tych
    fotografii. W mojej ocenie ktoś po prostu nie pomyślał, że taka publikacja
    może komuś przeszkadzać i tyle.