    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia
    Date: Tue, 5 May 2009 21:09:28 +0200

    news:gtp6j3$nn6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Możesz robic i nikt nie moze ci tego zabronic. Nie nalezy
    > natomiast naruszac prywatnosci typu wiszenia na plocie i
    > nachalnego walenia zdjec osob wewnatrz. To juz podpada
    > pod ogolne naruszenie tzw. miru domowego.

    Naruszenie miru domowego jest przestepstwem polegającym na wdzieraniu się
    do cudzego lokalu (na cudzą działke) lub jego nie opuszczeniu na wezwnaie.
    Żebyćś nie wiem jak po tym płocie sie wieszał i robił fotki, to nikak sie
    tego spasować nei da z tym przepisem. Ewentualnie może jakieś złośliwe
    niepokojenie by wyszło.

    > Ty nie musisza podawac zadnej. To ten wlasciciel ma podac
    > podstawe prawna swoich zadan. W razie przyjazdu policji,
    > gdyby trafil sie niekompetentny patrol zazadaj dokladnie
    > tego samego: podania podstawy prawnej zakazu fotografowania
    > na terenie publicznym.
    > Abstrahujemy oczywiscie od sytuacji typu 'widly w plecach'.
    > Z takim argumentem ciezko sie dyskutuje :)

    Co więcej jak się bardziej krewki właściciel domu znajdzie, to szybko moze
    sam sie załapać na "zmuszanie do określonego zachowania". Wezwany patrol
    pod ręką się przyda.