  • Data: 2004-09-05 10:40:19
    Temat: Re: Zbiorowa odpowiedzialność.
    Od: "marik" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0409042343100.-135239765@Athlon.p
    ortezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 4 Sep 2004, AdamF wrote:
    > [...]
    >
    > ...ale to nie autor nim (hasłem) AFAIR rzucił :)

    Miałem na myśli sformułowania typu "wszyscy lokatorzy budynku
    są odpowiedzialni za utrzymanie windy... itp". Tam się nie da
    zindywidualizować użytkowania, podzielić go. W sytuacji, gdy
    lud zaczyna nie płacić:
    a) podnoszą opłatę za winde, czyli _faktycznie_ na płacących
    przechodzi część opłaty, jaka nie została uiszczona przez
    innych lokatorów - winda sobie działa(ci co nie płacą też korzystają),
    b) wyłączają windę i nie płaci nikt.

    Taki miałem tok rozumowania.

    marik