    From: "Roki" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zazalenie
    Date: Sat, 23 Feb 2008 19:21:06 +0100

    > Otrzymalem odmowe wszczecia dochodzenia z Prokuratury Rejonowej, pragne
    > zlozyc zazalenie do sadu, lec niewiem jakiego, na pewno rejonowego,ale co
    > dalej.
    > Sprawa dotyczy zatrzymania przez ochrone marketu, rewizje wszystkich
    > kieszeni, nieumozliwienie kontaktu z policja, analiza butu, oraz działanie
    > w kierunku wyslania mnie do psychiatryka.
    > Za udzielenie porady znawcow sztuki prawniczej serdecznie dziękuje. Emeryt

    Zażalenie na odmowę wszczęcia postępowania składa się do sądu właściwego do
    rozpoznania danej sprawy. Jeżeli zarzucasz im naruszenie nietykalności to
    właściwy będzie sąd rejonowy w okręgu, którego czyn popełniono (w tym
    wypadku czyn popełniono w markecie). Jeżeli sąd uchyli postanowienie o
    odmowie wszczęcia dochodzenia to sprawa zostanie zwrócona do prokuratora,
    który może dochodzenie wszcząć albo utrzymać w mocy postanowienie o odmowie
    wszczęcia. W takiej sytuacji otwiera Ci to możliwość to wniesienia aktu
    oskarżenia do sądu (skarga subsydiarna). Jak to w praktyce bywa - nie wiem.