    From: "Jo" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiły aneks do umowy o pracę - proszę o pomoc
    Date: Sun, 6 Jul 2003 18:10:11 +0200

    Użytkownik "Coval" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:be6krv$qdn$1@panorama.wcss.wroc.pl...
    > Mam ogromną prośbę do osób biegle posługujących się zasadami prawnymi.
    > Pracuję jako serwisant w jednej z wrocławskich firm, w umowie o pracę nie
    > miałem wyszczególnionej informacji dotyczącej miejsca wykonywania pracy.
    > Często wyjeżdżam na serwisy i instalacje, firma zaproponowała mi
    podpisanie
    > poniższego ANEKSU: "Aneks dotyczy skorygowania błędu na umowie, który
    > dotyczy miejsca wykonywania pracy. Miejsce wykonywania pracy wynika z umów
    > podpisanych przez "firmę" z klientami, dotyczących instalacji i serwisów
> [...]
    Umów o pracę nie powinno się aneksować, a szczególnie gdy chodzi o tak ważną
    sprawę jak miejsce pracy. W tym przypadku ewidentnie chodzi o nie płacenie
    delegacji. Miejsce pracy w umowie musi być wyraźnie okreśolne. Może to być
    siedzba pracodawcy lub inne miejsce okreslone przez pracodawcę. Pracodawcę a
    nie umowę zawartą z kientem. Zapis jw jest nieprecyzyjny. skutkuje nie
    płaceniem delegacji, nie pokrywaniem kosztów podróży służbowej. Godziny
    nadliczbowe to już inna bajka. Ale skoro nie masz stałego miejsca pracy, to
    twoja praca zacznie sie u klienta i nikogo nie będzie obchodziło, czym
    ,kiedy i jak dojedziesz. Tyle wymądrzania. Ale co z tym zrobić. Nie
    podpiszesz aneksu, żle, podpiszesz jeszcze gorzej. A może spróbuj swoje
    wątpliwości wyjaśnić u pracodawcy. Może nie ma tak niecnych zamiarów o jakie
    go posądzamy, tylko niezbyt klarownie formułuje swoje myśli.
    pozdrawiam JO