  • Data: 2024-06-04 11:45:46
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka [Instrukcja obsługi odbioru Szerbatego awiza]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 3 Jun 2024 23:54:39 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zapewne masz racje. Ale ja każdą komisje traktuję jako niepowodzenie
    > ustawowe. W końcu śledztwami powinni się zająć profesjonaliści, a nie
    > politycy.

    a) a niech sobie idą z prywatnym oskarżeniem do sądu - przecież taką
    masz postawę :-P

    b) się odpowiednio przesłucha, a potem umorzy :-)

    c) no w zasadzie niepowodzenie ustawowe, widac profesjonalisci nie
    zadowolili posłów ... z opozycji :-)

    d) bo tu wcale nie chodzi o zadne śledztwo, tylko o propagande
    polityczna.

    e) ale przynajmniej obywatele mogą kulsona wezwac, i spytać czemu jego
    zdaniem oszustwo to nie oszustwo, kto go tego nauczył, i kto mu tak
    kazał :-)

    > Adwokat. Ambasada. Ciocia.

    Cioci w Polsce nie ma, bo prawdziwy obcokrajowiec.
    Adwokat dla pokrzywdzonego to chyba dobry pomysł ... tylko czy nie
    będzie tak, że sąd zasądzi 5 tys odszkodowania, a adwokat wezmie 15 ?

    Ambasada ... jego kraju w Polsce, czy Polski w jego kraju?
    Ciekawy pomysł.

    > Ściga, to nie oznacza biegania za nim, tylko przekazanie tamtejszym
    > organom materiałów, bo to ich jurysdykcja.

    A oni zareagują za pół roku.
    I co - aresztują go, bo np mandatu odmówił zapłacił, czy przekażą
    wezwanie na rozprawę, która była miesiąc temu ?

    > Co za różnica?

    Inne przepisy? I krajowe, i miedzykrajowe?

    Jak sam piszesz - "jeśli to postępowanie karne".
    A przed komisją jakie jest postępowanie?
    Chyba jakieś inne, bo to nie sąd, ani prokurator :-)

    Tego świadka wypadku w Krakowie udało się w koncu przesłuchać, czy
    ciągle nie?

    > Podejrzanych się nie przesłuchuje.

    Tyle razy omawialismy. Nawet policyjny wzorzec "protokołu
    przesłuchania podejrzenego" Cie nie przekonał ?
    Masz komendanta za idiotę, czy co ? :-P

    > Podobno bywa w Polsce, ale to nadal nie zmienia faktu, że jak zamieszkał
    > na Słowacji, to tam trzeba wykonać czynności.

    Ale ja podważam to "zamieszkanie".

    > Świadka nei zatrzymasz i
    > nie doprowadzisz tylko z tego powodu, że wyjechał sobie za granicę. jest
    > wolnym człowiekiem.

    Mozna ukarać za niestawiennictwo jak widać, a przynajmniej próbować,
    ale trzeba mu najpierw wezwanie doręczyc :-)

    Hm, można chyba skazać na karę aresztu za nie stawienie, to juz
    przestanie być takim wolnym człowiekiem :-)

    Ciekawe, jak to zagraniczny sąd oceni :-)

    J.