    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie obajtka [Instrukcja obsługi odbioru Szerbatego awiza]
    Date: Thu, 30 May 2024 20:31:02 +0200
    <v32na6$3vq$2$Shrek@news.chmurka.net> <v37usc$3ju97$1@news.icm.edu.pl>
    <v382in$kgn$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v383ev$eg4$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <v383jk$kgo$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <v38ea1$7n7$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v396jv$p88$1$Shrek@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <v3a0jv$bfq$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3a6ml$4g8$5$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3a7g2$fm6$5$Shrek@news.chmurka.net> <a...@w...eu>

    W dniu 30.05.2024 o 18:30, A. Filip pisze:
    > Czyli streszczając twoje stanowisko: Jak się zgłosił po odbiór 14 dnia
    > już po posiedzeniu na które był wzywany i byłby_formalnie_ pokazowo
    > kryty? A tak jest tylko praktycznie kryty bo doręczenie "z domniemania"
    > nastąpiło już po posiedzeniu PO komisji?
    > Nie stać cię na udzielenie_użytecznej_ bezpłatnej porady prawnej? ?

    Stać i już ze dwa razy pisałem. Cały problem w tym, że Shrek wyrwał z
    kpk kawałek, którego nie rozumie i upiera się, że jak ktoś dwukrotnie
    awizuje wezwanie, to nic, że świadek wezwania nie odebrał, ale ma się
    zgłosić. Z wezwaniem to tak nie działa.

    Wróci wezwanie nieodebrane, to najczęściej wysyła się kolejne albo zleca
    dzielnicowemu ustalenie przyczyn nieodebrania - pomijam komisje śledcze
    i politykę, bo mnie to nie interesuje, pisze jaka jest praktyka. Jak
    dzielnicowy nic nie wskóra, to nikt nie pajacuje z karaniem za
    niestawiennictwo świadka, który wezwania nie otrzymał. Ogłasza się
    poszukiwania w celu ustalenia miejsca pobytu. Jak się ustali, to gość
    pisze oświadczenie, gdzie bedzie odbierał wezwania. Następnie mu się na
    ten adres wysyła normalnie wezwanie. Jak tu nie odbierze, albo się nie
    stawi, to są podstawy do nałożenia grzywny albo wydania postanowienia o
    zatrzymaniu i doprowadzeniu.
    --
    (~) Robert Tomasik