    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie obajtka
    Date: Sat, 1 Jun 2024 17:25:16 +0200
    <v32na6$3vq$2$Shrek@news.chmurka.net> <v37usc$3ju97$1@news.icm.edu.pl>
    <v382in$kgn$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v383ev$eg4$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <v38e81$7n7$11$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v38ovn$eg4$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <v39nd4$4g8$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v39nt4$59j$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v39oku$4g9$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3a114$bfq$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3a6r8$4g8$7$RTomasik@news.chmurka.net> <v3a9f1$1p0pa$1@dont-email.me>
    <v3aga3$4g8$17$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3aj3f$qcb$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3an4e$quj$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3ckrd$4g9$15$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3clb9$3uusd$1@news.icm.edu.pl>
    <v3clk0$4g9$18$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3em26$31a$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3ep46$fpe$3$RTomasik@news.chmurka.net>

    > Problem w tym, że służby policyjne istnieją od zarania dziejów.

    Nie, nie w tym problem.

    > I co rusz ktoś je rozgania,

    Ciekawe dlaczego? Nie daje ci to do myślenia?
    Może gdyby byli w porządku, to nie byłoby potrzeby rozganiania?

    > a potem się okazuje, że i tak muszą być

    Bo nikt nie rozgania dla rozganiania.
    Wiadomo, że muszą być. Ale inne niż przed rozgonieniem.

    > oraz że
    > nikt nic lepszego nie wymyślił.

    Oczywiście, że wymyślił.
    Państwa reżimowe i policyjne, to nie jest jedyna możliwa opcja.
    To nie jest zbieg okoliczności, że w państwach nie policyjnych i nie
    reżimowych policja jest lepsza. Dla obywatela.

    > Ludzi co najwyżej wymienisz

    Nie co najwyżej.
    To konieczność, jeżeli państwo policyjne/reżimowe ma przestać być
    państwem policyjnym/reżimowym.

    > i nowych będziesz musiał wyszkolić, a standard zostanie ten sam.

    I tu jest właśnie problem. Żeby standard nie został ten sam.

    > Jakoś tych poszukiwanych "łapać" trzeba.

    Ale poszukiwanych.
    Czyli legitymować tych, którzy faktycznie są podobni do poszukiwanych, a
    nie na odwrót, czyli najpierw legitymować, bo mam ochotę (albo rozkaz...
    do wyrobienia "normy"), a potem do tego dorabiać filozofię, że przecież
    mógł być podobny, bo baza poszukiwanych jest tak duża, że na pewno do
    któregoś poszukiwanego jest podobny, więc mam prawo legitymować
    wszystkich jak leci.

    Ale żeby się tak stało, to trzeba wymienić (w pierwszej kolejności tych
    szkolących po staremu) i wyszkolić nowych, nieprzesiąkniętych
    mentalnością państwa policyjnego.
    Czego jesteś najlepszym przykładem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr