    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie obajtka
    Date: Thu, 30 May 2024 20:42:35 +0200
    <v32na6$3vq$2$Shrek@news.chmurka.net> <v37usc$3ju97$1@news.icm.edu.pl>
    <v382in$kgn$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v383ev$eg4$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <v38e81$7n7$11$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v38ovn$eg4$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <v39nd4$4g8$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v39nt4$59j$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v39oku$4g9$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3a114$bfq$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3a6r8$4g8$7$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3a7pu$fm6$6$Shrek@news.chmurka.net>
    <v3a8pt$4g8$14$RTomasik@news.chmurka.net>
    <v3a93o$fm6$10$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 30.05.2024 o 18:22, Shrek pisze:
    > I co z tego? To że nie da się policjantowi natychmiast i bez sądu
    > udowodnić łamania prawa to znaczy że prawo dopuszcza łamanie prawa przez
    > policjanta? Ty naprawę powinieneś się zastanowić co piszesz, bo jak
    > niedajborze pismaki wywąchają co policjant pisze w internetach to
    > będziesz potem miał smutek...

    Liczę na to, że dziennikarze są od Ciebie mądrzejsi. Nigdzie nie
    pisałem, ze Policja ma łamać prawo tylko, że tego się nie da stwierdzić
    na miejscu. Głównie chodzi mi o to, że to, jak to sąd zakwalifikuje, to
    się okaże jak będzie prawomocny wyrok. I jak jednak uzna, że Policja
    miała prawo, a Ty nie dałeś danych, bo Ci się wydawało, że nie miała, to
    dostaniesz wyrok za niepodanie danych.

    Po za tym takie dywagacje rodzą jeszcze kilka innych dodatkowych
    skutków. Po pierwsze zakładam, ze policjant jest przekonany, ze legalnie
    legitymuje. No to i tak przecież na podstawie Twojego oświadczenia, że
    nie nie odstąpi. W ostateczności użyje środków przymusu bezpośredniego.
    W celu ustalenia tożsamości można zatrzymać osobę. Ostatecznie
    posiedzisz kilka godzin, Policja i tak zrobi swoje, a po roku sąd uzna,
    że nie miała prawa. Oczywiście najlepiej by było, jakby nie było takich
    sytuacji i legitymowano ludzi tylko wówczas, gdy są stosowne podstawy.

    OP wiele prościej podać te dane i złożyć skargę. Ktoś to rozpatrzy.
    --
    (~) Robert Tomasik