  • Data: 2008-06-02 16:00:31
    Temat: Re: Zawartość apteczki na terenie zakładu pracy
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    ahil67 napisał(a) :
    > Witam!
    > Czy jakiś przepis jasno reguluje co MUSI znajdować się w apteczce na terenie
    > zakładu pracy?
    > Ostatnio skaleczyłem się podczas wykonywania pracy i cudem tylko nieodmówiono
    > mi plastra na ranę. Dialog brzmiał mniej więcej tak:
    >
    > Ja: - Skaleczyłem się podczas wykonywania pracy. Poproszę o wodę utlenioną i
    > plaster/bandaż.
    >
    > Kierownik: - Wody utlenionej nie mamy. Plastrów/bandażów raczej też nie ma (po
    > zajrzeniu do apteczki jednak okazało się, że zostało jeszcze dosłownie kilka,
> [...]

    W ramach innego wątku znalazłem coś co Tobie się przyda. Postrasz
    BHP-owca czy szefa odpowiedzialnością karną za przestępstwo z
    art. 220 Kodeksu Karnego :-) Powinna im zmięknąć rura.

    "Art. 220. § 1. Kto, będąc odpowiedzialny za bezpieczeństwo i
    higienę pracy, nie dopełnia wynikającego stąd obowiązku i przez
    to naraża pracownika na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty
    życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.
    § 3. Nie podlega karze sprawca, który dobrowolnie uchylił grożące
    niebezpieczeństwo."

    Jest oczywistym, że od rany może powstać zakażenie i wynikajace
    stąd komplikacje. Z sepsą włącznie. Mamy więc narażenie na ciężki
    uszczerbek na zdrowiu. Nie jest to zbyt mocne naciągnięcie. Jest
    ryzyko i już.

    A co do wypadku w pracy, to art. 221. Tyle, że skaleczenie chyba
    wypadkiem nie było.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B