    From: AW <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Date: Mon, 07 Apr 2008 20:56:00 +0200

    SJS pisze:

    > jest bezpieczniej

    "Strzelanki" w szkołach, też oczywiście wziąłeś pod uwagę?

    > jest bezpieczniej ponieważ trzeba porównywac ilośc dobra /wartość/ która
    > wabi przestępców, rozległośc terenu itp

    Hmmm... a mnie wydawało się, że w *większości* przypadków broni w
    Stanach używają pospolite oprychy (po naszemu żule) okradający sklepu
    monopolowe.

    > kilka lat temu jeden z nowych awansowanych policjantów porównywał
    > przestępczość w Polsce i Niemczech
    > wychodziło , że u nas lepiej tylko, że dobra zgromadzone w samym Hamburgu
    > były większe niz w całej Polsce

    Rozbrajasz mnie. Twierdzisz więc, że mieszkańcy Hamburga mogliby wykupić
    cała Polskę, gdyby oczywiście byłoby to prawnie możliwe?

    > 40 mln ludzi, 17 mln legalnej broni w domach i około drugie tyle nielegalnej
    > szanse bandyty że tarfi podczas włamania na dom "nieuzbrojony" znikome

    Podsumowując, nie są mi znane *żadne* statystyki mówiące o tym, że
    dzięki dużo łatwiejszemu dostępowi do broni palnej w USA jest
    bezpieczniej niż w Polsce. A wiesz dlaczego nie ma takich statystyk? To
    proste, bo łatwiejszy dostęp do broni dla zwykłego obywatela równa się
    jeszcze łatwiejszy dostęp dla (przyszłego) bandyty, który, pomijając
    fakt, że może ją kupić legalnie, to może też ją np. ukraść.

    AW