    From: "SJS" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Date: Sat, 5 Apr 2008 11:42:36 +0200

    > A moje pytanie jest takie: jeśli ochroniarz będzie mnie chciał zatrzymać
    > (ale nie na siłę zaprowadzić do pokoju zwierzeń), po prostu wydaje mu się,
    > że coś ukradłem - ale tylko mu się wydaje, nie piszczy żadna bramka, to co
    > będzie gdy będę zwyczajnie próbował wyjść z marketu mimo, że zachodzi mi
    > drogę?

    Podałem fragmenty ustawy i nie najmniejszej watpliwosci, że ochroniarz na
    terenie który ma chronić ma prawo użyć wszlkich środków przymusu
    bezpośredniego dla ochrony mienia które chroni.
    Powinien cię ostrzec przed mozliwymi konsekwecjami jeśli sie nie
    podporzadkujesz ale jeśli będzie biegł, uciekał nie musi cie ostrzegać
    On ma prawo cię zatrzymać
    stosująć środki adekwatne do potrzeby
    i tyle

    >Pytam bo dotychczas miałem sytuacje, gdy bramka piszczała więc nie
    >wychodziłem, tylko czekałem na przyjazd policji (poza jedną sytucją, ale
    >wtedy nie miałem pojęcia o prawie i młody byłem). Ja się gdzieś spieszę i
    >nie mam czasu, aż jakiś psychopata będzie wzywać policję bo ma objawienie,
    >że coś ukradłem. Co w takim przypadku?

    Oni naprawdę starają się interweniować tylko wtedy gdy nie ma watpliwości
    Powiem więcej czasami nawet jak znajdą to nie robią z tego sprawy - jednak
    dając wyraźnie znać, że tu się nie kradnie

    > PS. Dalej nie wiem czy policja miała obowiązek wysłać bezzwłocznie patrol
    > do tego sklepu, a jeśli tak to co mogę z tym zrobić?

    Nic, reakcja Policji była prawidłowa
    a twoja boleśc na złodziejami nie na miejscu
    SJS