  • Data: 2004-10-12 18:29:43
    Temat: Re: Zatrzymanie osoby z dzieckiem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:ckfu5t$1crm$1@node1.news.atman.pl...

    > Na pmk mamy prawie co tydzień bądź doniesienia o zatrzymaniu
    > cudzoziemców z aparatem, bądź relacje rodaków których próbowano zatrzymać
    :)
    > Albo policja nie potrafi się na miejscu dogadać z cudzoziemcem i dlatego
    > go puszkują albo to cudzoziemcy nie wiedzą jak gadać z naszą policją.

    Wiesz, całą rzecz polega moim zdaniem na tym, że tu nawet nie ma co się
    dogadywać. Ja jestem zwolennikiem spokojnej postawy wobec funkcjonariuszy
    wszelkiej maści. Nawet gdy ich interwencja wydaje się bzdurna, to o wiele
    lepiej spokojnie poczekać, co z tego wyjdzie, a najczęściej dość szybko
    wówczas okazuje się, że procedury sprawę same załatwią. Po prostu domagać
    się swoich praw. Jak Cię zatrzymują, to żądaj protokołu zatrzymania, a
    zobaczysz, że nie zatrzymają za fotografowanie. Na pierwszej stronie jest
    taka rubryka, w którą się wpisuje przyczynę zatrzymania i naruszony przepis
    prawa. Co wpiszesz wobec osoby, która fotografowała sobie pociąg?
    Powiedzieć, to można wiele, ale tam trzeba coś wpisać. Jakąś podstawę.

    To samo przy konfiskacie filmów. Chcą, niech biorą. Prosić o protokół
    zatrzymania rzeczy i dopilnować, by nie wpisano go, że oddajesz dobrowolnie.