  • Data: 2007-07-16 16:23:05
    Temat: Re: Zasiedzenie przez zmarłą.
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:3966.0000009b.46990fb1@newsgate.onet.pl...

    > Masz rację, ale to kwestia drugorzędna. Rozumiem, że w żądaniu mam
    > umieścić, że
    > żądam wpisu jako współwłaścicieli obu córek, a wykreślenia dotychczasowego
    > właściciela. Czy inaczej?
    >

    > --

    według mnie, biorąc pod uwagę obecne przepisy, na 100% nie wpiszą zmarłej
    jako właścicielki tej nieruchomości; natomiast na podstawie tych dwóch
    orzeczeń - postanowień (mam nadzieję, że zaopatrzonych w klauzulę
    prawomocności) sąd ma obowiązek wpisać w dziale II księgi wieczystej prawo
    własności na rzecz obu córek, dla każdej w udziale stosownym do tego, jaki
    figuruje w postanowieniu o stwierdzeniu nabycia spadku; koszt takiego
    wpisu - 200,00zł; tutaj przez wpis prawa własności na rzecz córek nastąpi od
    razu wykreślenie prawa własności dla ostatniego właściciela wpisanego w
    księdze; zatem musisz złożyć wniosek o wpis prawa własności w księdze
    wieczystej, wskazać na czyją rzecz, no i załączyć owe dwa postanowienia;
    a tak na marginesie - wyroki i postanowienia to orzeczenia, wyroki zapadają
    w procesie, a postanowienia w postępowaniu nieprocesowym; wyroki mogą
    zawierać postanowienia, np. w zakresie kosztów procesu; ale to z grubsza
    tylko, bo materia jest tu duża :)

    pzdr
    krzysiek