    Date: Fri, 15 Nov 2013 01:51:36 +0100
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

    W dniu 2013-11-15 00:01, Adam pisze:

    > Akurat będę zamawiał kolejne domeny, to przy okazji popytam, o co chodzi
    > ze zmianą umowy.

    Dywersyfikacja usług :>
    Pliki gdzie indziej, domeny gdzie indziej...
    Pliki odtworzysz z kopii zapasowej. A jak zrobisz delegację domen i
    zmianę DNSów jak je trzymasz na tym samym serwerze, który właśnie padł
    (albo w tej samej firmie, która właśnie zablokowała ci dostęp do serwera
    za cośtam cośtam)?

    > Problem o tyle, że ciężko się do nich dodzwonić, a ja czasem wolę
    > pogadać, aniżeli pisać.

    A wcześniej nie maiłeś problemu?
    Dla mnie to pierwszy dzwonek alarmowy przed wyborem firmy hostingowej:
    ciężko się dodzwonić. W razie padaczki serwera świecisz oczami przed
    własnymi klientami, bo kompletnie nie wiesz co się dzieje przez kilka
    godzin.

    > Nadal zamierzam współpracować, tylko nie chcę,
    > żeby na mnie moi klienci robili nagle nagonkę z ciupagami ;) jak ja
    > nawet jeszcze nie wiem, o co chodzi ;)

    Miałbyś dostęp do roota to byś sobie sam sprawdził. Ale tak to tylko w
    erze... ups... na własnym serwerze (choćby niezbyt drogiej wirtualce).

    > Jeszcze co do "łatwości" migracji usług:
    >
    > Fafnaście domen, na nich fafnaście serwisów PHP na bazach My-SQL,
    > dziesiątki maili, setki aliasów, autorespondery. Niektóre konta mailowe
    > są połączone z urządzeniami aktywnymi (switche, routery, itp) do
    > monitoringu statusu, niektóre konta są "techniczne" do obsługi witryn
    > sklepów internetowych.

    (np.)DirectAdmin -> Klik -> kopia zapasowa. Albo wszystkie konta razem,
    albo każde konto osobno.
    (np.)DirectAdmi -> Klik -> odtworzenie kont z kopii zapasowej.

    > Pomijam już delegację propagację DNS-ów, ale też za zatrzymanie sklepów
    > internetowych u moich klientów dłużej niż 123 sekundy mogę wyjść z
    > bronami w plecach ;)

    No ale zaraz. Jeżeli masz takie wymogi to pisałem w poprzednim poście:
    masz nieadekwatną usługę do potrzeb.

    > Naprawdę.
    >
    > A czas propagacji liczy się w godzinach. Teoria mówi o max 24 godzinach,
    > jednak czasami startowało mi już nawet po pół godzinie - zależy, na
    > czyich DNS-ach się siedzi.

    Nawet najlepszym firmom zdarza się pad na dłużej niż 123 sekundy. Chcesz
    mieć *gwarancję* dostępu do serwisu, to musisz wyłożyć odpowiednią ilość
    gotówki :) Zwykłe konto resellera na hostingu współdzielonym tego nie
    zapewni. Tym bardziej, że większość ma tak skonstruowane regulaminy (nie
    bez powodu, overselling itp.), że pl.soc.prawo niewiele pomoże...

    Pozdrawiam
    Piotr