    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarzad wspólnoty a koszty prawnika
    Date: Fri, 26 Sep 2008 20:00:07 +0200

    On Fri, 26 Sep 2008, Tomek wrote:

    > Wspólnota mieszkaniowa ( ustawa o wlasnosci lokali obowiazuje ).
    > Jenda uchwala zostala zaskarzona przez czlonka wspólnoty i sprawa znalazla
    > sie w sadzie.
    > Zarzad bez pytania o zgode czlonków wspólnoty, skorzystal z uslug prawnika
    > do obrony w sadzie co kosztowalo sporo i próbuje obciazyc tym kosztem
    > wszystkich wspólwlascicieli.
    > Pytanie czy mial do tego prawo?

    IMO do odpowiedzi na to pytanie NAJPIERW trzeba znać treść umowy
    określającej sposób zarządu nieruchomością wspólną wraz z późniejszymi
    prawomocnymi zmianami.
    Skąd my mamy wiedzieć, co jest w umowie?

    IMO dopiero później, jeśli w umowie tego nie ma, można zacząć
    rozważania czy wynajęcie prawnika "przekracza zwykły zarząd
    nieruchomością".
    Ewidentnym przekroczeniem z art.22.3 nie jest, ale określona tam
    lista czynności "przekraczających" zamknięta NIE JEST.

    Dodatkowo do rozważenia mamy sprawę kosztów zarządu - lista "ewidentnych"
    kosztów z art.14 (które właściciele muszą pokryć) *również* nie
    jest zamknięta.
    Czyli jest ciekawie :)
    Potraktuj mój post jako "wstęp do dyskusji" (z wnioskiem że trzeba
    podać co umowa na to).

    pzdr, Gotfryd