    Date: Fri, 30 Dec 2011 14:27:54 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamieszki a ubezpieczenie

    (30.12.2011 13:39), sqlwiel wrote:

    > Jeśli teraz jakaś firma ma 100 ciężarówek, to czy opłaca się jej płacić
    > składkę ubezp. w wysokości 1.5% wartości 100 ciężarówek, czy może
    > bardziej opłaca się jej odłożyć 1% wartości 100 ciężarówek na jakąś
    > lokatę i za rok kupić sobie tę jedną, statystycznie "znikniętą" ciężarówkę?
    >
    > A jeśli ta firma, to s.c. dwóch braci, z których każdy wniósł aportem 50
    > ciężarówek?
    >
    > A jeśli to s.c. 100 właścicieli j.w., ale każdy z jedną ciężarówką?
    >
    > A jeśli to 100 nijak nie związanych ze sobą właścicieli ciężarówek?

    Ameryki nie odkryłeś, to się nazywa ubezpieczenia wzajemne.

    Nie zawsze są dostępne. Mi na przykład nie bardzo się chce szukać 99
    innych właścicieli samochodów żeby się z nimi dogadać co wzajemnego
    ubezpieczenia się od AC. Zwłaszcza że mogę trafić na cwaniaków, albo oni
    mogą we mnie widzieć cwaniaka.

    Ze swojego ubezpieczenia AC jestem zadowolony (pewnie do czasu), mimo że
    może przepłacam.

    p. m.