  • Data: 2011-05-23 16:01:15
    Temat: Re: Zamiana mieszkań - czy chodzi o podatek?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/23/2011 5:20 AM, Jolka_w wrote:

    > teściowie mieszkali 28 lat w mieszkaniu A, tam będąc zameldowanymi,

    bez znaczenia

    > jako własnościowe wykupili półtora miesiąca przed sprzedażą.

    czyli byli właścicielami przez półtora miesiąca i od sprzedaży należy
    się podatek.
    Podatku by nie było, gdyby mieszkanie posiadali co najmniej przez 5
    pełnych lat kalendarzowych.

    o tym co z tym zrobic dalej.

    > Mieszkanie A zamienili na mieszkanie B.

    nie zamienili
    mieszkanie A sprzedali, mieszkanie B kupili.
    to nie była umowa zamiany.

    > Mieszkanie B wymagało remontu, który to remont pochłonął w zasadzie wszystkie
    > pieniądze z różnicy cen (A było większe i droższe od B).

    nie ma już ulig remontowej.

    > Teraz, 10 maja 2011 teściowie otrzymali pismo od Urzędy Skarbowego z mieszkania
    > A pismo, iż ten US przesyła do US 2 (od mieszkania B) dokumenty sprzedaży
    > mieszkania celem wykorzystania w postępowaniu podatkowym.

    no bo co innego mieli zrobic.

> [...]
    > potwierdzających wydatkowanie przychodu uzyskanego w dniu 27.12.2006 ze
    > sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu (...)
    >
    > W celu udokumentowania poniesienia wydatków należy przedłożyć dowody (...)
    > - akt notarialny potwierdzający ich nabycie wraz z dowodami dokonania zapłaty
    > - [nieistotne - budowa]
    > - w przypadku remontu (...)
    > - tabelaryczne zestawienie poszczególnych rodzajów wydatków (...)&quot;
    > ------------------------------------
    >
    > Coś im świta, że nie zapłacili jakiegoś podatku od przychodu.

    no, podatku od sprzedazy mieszkania

    > Co teraz?

    beda musieli go zapłacić.

    podatku mozna uniknac jesli sie zadeklaruje ze pieniadze uzyskane ze
    sprzedazy mieszkania przeznaczy sie na zakup innego,
    ale szczegółów do kiedy taką deklaracje nalezy złozyć, to mi sie nie
    chce szukac. pogooglaj, moze sie jeszcze łapią.

    > Mieszkanie zakupione (B) wymagało większego remontu, niż wpisany w akcie
    > notarialnym remont elektryki, gdyż wszystko się sypało (instalacje wodne,
    > wymiana kuchenki, piecyka, wymiana mebli - stare były spleśniałe bądź zeżarte).
    >
    > Mają mało faktur.
    >
    > Czy dodatkowe koszty można wpisać? Jakie? Bo zakup przykładowo krzeseł to chyba
    > nie?

    coś tam można, ale szzczgółów sam bym musiał poszukać.

    > Jeśli okaże się, że formalności podatkowe nie zostały dopełnione, to czy można
    > prosić US o rozłożenie na raty?

    prosić zawsze można, ale skutek bedzie marny.
    np. rozłożą na dwie raty. pierwsza płatna od razu, druga pierwszego.

    to juz lepiej "prosic" o kredyt w banku, taniej wyjdzie.

    > Teściowa jest na minimalnej rencie, teść pracuje jako&quot;ochrona&quot; za
    minimalną
    > kwotę. Ja ich finansowo też niewiele w razie potrzeby wesprę, też minimalna
    > krajowa :(
    >
    > Jakieś propozycje?

    tak,
    wziąć doradcę podatkowego i niech to odkręca.