  • Data: 2004-06-12 20:18:21
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: Falkenstein <P...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Jun 2004 21:49:11 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Ale powiedz mi ile jeszcze razy będziesz rżnął głupa?
    > Toć Ci już tyle razy tłumaczono, że twórca nie może nakładać takich
    > ograniczeń,
    > co dobitnie przyznał np. niemiecki sąd i o czym pośrednio świadczy wyrok
    > polskiego sądu w sprawie podatkowej ?

    "pośrednio" to znaczy jak? Nijak! Wyrok NSA odnosił się *tylko i
    wyłącznie* do kwestii opodatkowania nośników. Stworzył interpretację na
    potrzeby prawa podatkowego - na potrzeby jednej konkretnej sytuacji. Czy
    potrafisz wskazać jakiegokolwiek *prawnika*, który popiera twoją
    interpretację tego wyroku? Czy potrafisz wskazać na jakikolwiek wyrok sądu
    polskiego wskazujący *wprost* że umowa licencyjna OEM nie wiąże klienta?

    > Ustawa nadaje konkretne prawa klientowi i M$ nie może tych praw łamać.

    > Do niczego się nie zobowiązał,

    Kliknął "tak" bo chciał zainstalować program ale umowy nie akceptuje, bo
    jej postanowienia mu nie odpowiadają.
    Powiedział "tak", bo chciał przelecieć tę panienkę, ale nie chce się z nią
    ożenić bo postanowienia KRO odnośnie małżeństwa mu nie odpowiadaja.

    a *SPRZECZNYCH* z prawem warunków umów
    > nie tylko
    > nie trzeba dotrzymywać, ale wręcz należy ich NIEDOTRZYMYWAĆ bo są
    > nieważne o ile nawet nie są przestępstwem.

    O kurcze, nowa interpretacja. Potrafisz wskazać w jakiejż to publikacji
    naukowej z dziedziny prawa wyczytałeś tę myśl? Chętnie się z nią zapoznam,
    bo jak dotad uczono mnie trochę inaczej. A mianowicie tak, że
    postanowienia umowy sprzeczne z ustawą są nieważne tylko wówczas, gdy
    ustawa tak stanowi. Np niewżne jest umowne skracanie okresu przedawnienia,
    nieważne są postanowienia umowy o pracę mniej korzystne niż te wynikające
    z KP i parę innych. Ustawa o prawie autorskim także zawiera kilka takich
    postanowień. Ale żadno z nich nie wyłącza możliwości sprzedaży programów
    OEM.

    A teraz tak na koniec. Wiesz czym skończy się walka o delegalizację OEM?
    Tym że wszystkie sprzedawane w Polsce programy będą wersjami BOX. Dwa razy
    droższymi. O to ci chodzi?

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant