    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zameldowanie - problem
    Date: Tue, 30 Jun 2009 13:34:02 +0200
    <h28ktv$lpe$1@inews.gazeta.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <h2b38j$f0$2@inews.gazeta.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <h2b81r$oli$1@inews.gazeta.pl> <h2cccl$ne2$1@pippin.nask.net.pl>
    <h2ccqc$qsh$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <h2cfoj$p3h$1@pippin.nask.net.pl>
    <h2cgau$mb0$2@news.onet.pl> <h2clgq$rp2$1@pippin.nask.net.pl>
    <h2clo5$6mf$2@news.onet.pl> <h2cm3h$s2m$1@pippin.nask.net.pl>
    <h2cmef$6mf$6@news.onet.pl> <h2cmrk$sg1$1@pippin.nask.net.pl>
    <h2cn4v$afn$1@news.onet.pl> <h2coit$f1m$1@news.onet.pl>
    <h2coth$fjk$2@news.onet.pl> <h2cpi0$htg$1@news.onet.pl>
    <h2cqp6$l9b$1@news.onet.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Ochrona mieszkańca na tym właśnie polega, że liczy się sam fakt
    > zamieszkiwania, a nie umowy pisemne. To, że wymyślasz skrajne
    > kontrprzykłady, nie oznacza, że tej ochrony nie ma.
    >
    > Jeśli nie będzie śladów włamania, to będzie naruszenie miru
    > domowego, również przestępstwo. W momencie naruszenia miru nie
    > następuje zamieszkanie. Posiadacz mieszkania ma bowiem prawo do
    > żądania opuszczenia lokalu (odmowa opuszczenia jest właśnie
    > przestępstwem).
    >
    > Jeśli natomiast ktoś gdzieś zamieszka, to nie można go wyrzucić
> [...]

    Bardzo starannie omijasz podanie skutecznego prawnie sposobu na
    odroznienie "przebywania naruszajacego mir domowy" od "posiadania". I
    zeby to nie trwalo w sadzie przez 5 lat.

    Podobny problem jest z parkowaniem samochodow - jak na
    prywatnym/spoldzielczym podworku zaparkuje jakis samochod wbrew woli
    wlasciciela tego terenu, to organa porzadkowe typu straz miejska czy
    policja umywaja rece, odsylajac do sadu. Co mi po sadach za pol roku,
    jak grat blokuje wyjazd z podworka dzis i teraz? Rownoczesnie jestem w
    200% pewien, ze gdyby Jan Kowalski zaparkowal w ten sposob na podworku
    komisarza policji, to organa zajelyby sie sprawa skutecznie i
    blyskawicznie.

    MJ