  • Data: 2009-06-30 10:52:23
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Emka pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie słyszałam, ale co w tym jest absurdalnego?
    > Większym absurdem jest dla mnie obowiązujące w tej kwestii prawo (o ile
    > jego interpretacje przytaczane w tym wątku istotnie mają sens).

    > Toż takie same ślady włamania mogą być po każdym innym złodzieju, a
    > wcześniej pisałeś, że nie można go ot tak po prostu wywalić na zbity
    > pysk (czytaj: usunąć z pomocą policji), tylko trzeba się po sądach
    > ciągać, a jemu szukać lokalu zastępczego.
    > A jeśli nie będzie śladów włamania, bo drzwi nie były zamknięte na
> [...]

    Ochrona mieszkańca na tym właśnie polega, że liczy się sam fakt
    zamieszkiwania, a nie umowy pisemne. To, że wymyślasz skrajne
    kontrprzykłady, nie oznacza, że tej ochrony nie ma.

    Jeśli nie będzie śladów włamania, to będzie naruszenie miru domowego,
    również przestępstwo. W momencie naruszenia miru nie następuje
    zamieszkanie. Posiadacz mieszkania ma bowiem prawo do żądania
    opuszczenia lokalu (odmowa opuszczenia jest właśnie przestępstwem).

    Jeśli natomiast ktoś gdzieś zamieszka, to nie można go wyrzucić przez
    policję tylko dlatego, że właścicielowi mieszkania znudziło się towarzystwo.

    --
    Liwiusz