    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Założenie spółki z o.o.
    Date: Sat, 20 Nov 2010 12:14:20 +0100

    W dniu 2010-11-20 03:40, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Spółka którą proponujesz to też fikcja.

    W żadnym razie.

    > Oceniasz partnera w biznesie po sufiksie za nazwą?

    Ja nie. Inni tak.

    > Czy po kapitale, marce, zarządzie, wizji lokalnej

    Tylko po zarządzie.
    Kapitał to fikcja, takoż marka, a wizja lokalna to niby co ma dać?

    > itd? Co mi po SA jak firma zarejestrowana w mieszkaniu w bloku, bez
    > pracowników i kapitał minimalny niewpłacony? Co mi z nieobciachowości w

    Po pierwsze kapitał minimalny jest wpłacony.
    Po drugie jeżeli ktoś chce to może takich wpłat i wypłat dokonać tyle,
    że opłaci cały kapitał.
    Po trzecie zapomniałeś o podstawowej rzeczy - nie zakładasz S.A. dla
    wizerunku tylko po to by uniknąć w przyszłości problemów z
    przekształcaniem sp. z o.o. w akcyjną.

    > oczach plebsu, jak partnerzy biznesowi widzą że ścieme wale z tym SA.

    Jaką ściemę? Masz S.A.? Masz.
    Niby sp. z o.o. w mieszkaniu, bez pracowników itd. staje się nobliwa
    a spółka akcyjna to jest ściema?

    > Akurat na tych co mi zależy na kontaktach obciachowość czytają w czymś
    > innym. Taka megalomania jest w ogóle dostrzegana _negatywnie_.

    To nie jest megalomania tylko po co używać sierpa jak można kosę?

    > Heh, nie możesz odmówić wglądu do papierów dziś,

    Oczywiście, że mogę.
    Żaden księgowy nie da papierów nikomu poza zarządem i bez przygotowania.

    > a walne dopiero za
    > skutecznym powiadomieniem wszystkich, trochę to trwa, a gdy jest
    > jeden właściciel to notariusz, później wysłać do sądu, decyzja itd.
    > Piszesz tak jakbyś nie miał pojęcia co to walne.

    Raczej Ty tak piszesz.
    Nie trzeba żadnego powiadamiania innych jeżeli wszyscy akcjonariusze
    stawią się u notariusza. Wystarczy wtedy oświadczenie, że obecni są
    posiadacze całego kapitału spółki.
    I takie walne jest ważne od chwili jego przeprowadzenia.

    > Po za tym wejdzie do ksiegowości czy do biura rachunkowego człowiek
    > wpisany do krs firmy i co odmówią mu wglądu w papiery?

    Tak.
    Poproszą o zgodę zarządu i ustalenie terminu

    > Jak spróbują
    > to za chwile bedzie z policją i co mu zrobisz?

    Nie rozbawiaj mnie.
    Wiesz co policja może odpowiedzieć na takie coś?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com