  • Data: 2004-04-24 18:17:49
    Temat: Re: Zaliczka a zadatek
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1) nie bylo umowy pisemnej, tylko ustna
    >
    > 3) odwolanie obu umow bez "winy wykonawcy" (taki kaprysny klient poprostu)

    hmm... tak sobie myślę, na chłopski (sorry, babski) rozum, że skoro nie było
    umowy na "papierze" to i jej postanowień trudno dowodzić. Ale jeśli
    potrafisz udowodnić, że umowa wogóle została zawarta - to IMHO powinny mieć
    zastosowanie wprost przepisy kodeksu cywilnego dot. umowy o dzieło.
    I tak sobie dalej myślę.... chociaż to pewnie naciągana teoria (zaczekaj
    moment, to jakiś prawnik to zweryfikuje), że jest art. 639 kc, który mówi:
    "Zamawiający nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo NIEWYKONANIA
    dzieła, jeżeli przyjmujący zamówienie był gotów je wykonać, lecz doznał
    przeszkody z przyczyn dotyczących zamawiającego. (...)".
    Co TY na to?:-) Bo wychodzi z tego, ni mniej ni więcej, tylko że NICZEGO nie
    zwracasz, a w dodatku żądasz zapłaty reszty należności :-)
    pozdrawiam
    Kaliope