  • Data: 2007-08-15 17:44:00
    Temat: Re: Zakup uzywanego samochodu - zabezpieczenie
    Od: badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kots napisał(a):
    > Mam zamiar zkupic sobie samochodzik od osoby prywantej z tym ze zakup
    > zapewne odbedzie sie w miejscu, dniu (niedziela) i bez obecnosci osob
    > ktore moga cos doradzic odnosnie samochdziku. Dlatego tez chcialbym
    > skonstruwac tak umowe abym mial cos a'la gwarancje rozruchowa (max 3
    > dni)(...)
    > Czy ktos wie jak takie cos napisac, aby bylo to zgodne z prawem

    Hmmm... kazdy wzor umowy z netu zawiera klauzule 'oswiadczam ze stan
    techniczny jest mi znany' ;P Wiec pierwsze co, to trzeba to wyciac.
    Pozniej musialbys wkleic kawalek o 'gwarancji' tylko teraz jak... moze
    'sprzedajacy udziela 3 dniowej gwarancji na sprawdzenie samochodu przez
    kupujacego w wybranym warsztacie. W przypadku stwierdzenia nieznanych
    kupujacemu usterek samochodu, ktorych usuniecie kosztowaloby wiecej niz
    X% wartosci samochodu sprzedajacy zgadza sie na zwrocenie otrzymanej
    sumy kupujacemu'.
    Tylko... watpie zeby sprzedajacy Ci na to poszedl. Juz predzej -
    jedziesz w niedziele, dogadujesz sie ze sprzedajacym, placisz zaliczke.
    Umawiasz sie ze sprzedajacym na pasujacy Wam dzien, jedziecie razem do
    ASO (badz innego warsztatu), tam nastepujace sprawdzenie samochodu i
    pozniej ubijace transakcje (ew tracisz zaliczke).
    Poza tym - imho co bys nie napisal w umowie, jak sprzedajacy sie uprze,
    to bez sadu kasy nie odzyskasz.

    --
    badzio