  • Data: 2009-01-22 11:17:32
    Temat: Re: Zakup piętra domu - zasady współdzielenia nieruchomości ?
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Filozof71 pisze:

    > Szukam jakiegoś lokum lepszego niż jakieś M-? w bloku. Natknąłem sie na
    > propozycję sprzdaży piętra w domu jednorodzinnym. W związku z tym mam

    Chcesz zamienić siekierkę na kijek ? To dalej będzie "jakieś M-" tyle
    że blok będzie mniejszy.

    > 1. Wspólne remonty domu,
    > 2. Wspólne remonty ogrodzenia,

    W Twoim wypadku automatycznie powstaje wspólnota mieszkaniowa.

    > 3. Zagospodarowanie działki - czy podział gruntu w KW określa dokładnie
    > która częśc działki komu przysługuje czy tez określa tylko ułamkową własność
    > bez fizycznego jej oznaczania.

    Ułamkowo. Stajecie się współwłascicielami działki w określonych
    częściach ułamkowych. Działka jako taka nie zostaje więc podzielona.

    > Czy należałoby w tym celu powołać wspólnotę mieszkaniową składającą sie z
    > dwóch współwłaścicieli nieruchomości ?

    Ona powstaje z mocy prawa, niezależnie od Was.

    > Czy w przypadku zakupu lub odziedziczenia częsci nieruchomości przez inne
    > osoby, zachowają sie ustalenia zawarte z pierwszym właścicielem ?

    Jeśli inaczej nie zapisano, to tak.

    > Wszelkie inne uwagi i sugestie w tym temacie mile widziane.

    Moja skromna uwaga - kup sobie lepiej dom. Bliźniak, segment w szeregu
    - cokolwiek. To co chcesz zrobić to kosztowny obrót w miejscu, do tego z
    perspektywami na problemy.

    Czego nie masz teraz a myślisz że będziesz miał, kupując piętro w domu
    jednorodzinnym ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio