  • Data: 2010-02-07 19:58:25
    Temat: Re: Zakup charakterystycznej domeny
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Netx pisze:

    > Dobrze, a co z domenami będącymi nazwą klasy produktów. Np. dvd.pl,
    > blueray.pl ? Chodzi mi po głowie zarejestrowanie jednej (tego typu)
    > domeny z przeznaczeniem na forum dyskusyjne dotyczące produktów,
    > reklamy, poradnik (artykuły, recenzje) i ewentualnie sklep.
    > Czy nazwy klas produktów też są zastrzeżone i domeny typu:
    > dvd.pl, blueray.pl, vhs.pl, lcd.pl etc. mogą zostać "skonfiskowane"?

    DVD, BlueRay itp. (ale LCD już chyba nie) są zastrzeżonymi nazwami
    konkretnych technologii i posiadają swoich właścicieli.

    Natomiast co do kwestii "mogą zostać skonfiskowane" to wszystkie mogą i
    nie ma tu żadnego dupochronu którym mógłbyś się zabezpieczyć przed
    utratą jakiejkolwiek domeny. Tego typu sprawy to nie jest żaden automat
    oparty na precyzyjnych zapisach prawa, a jest sąd, są prawnicy i ten kto
    przekona sędziego do swoich racji tego na wierzchu.