  • Data: 2009-07-29 05:54:28
    Temat: Re: Zakres ochrony wizerunku
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 21:36:16 +0200, Jotte napisał(a):

    > Druga kwestia.
    > Publikacja zdjęcia ww osoby/osób z czarnym paskiem na oczach. Forma
    > kojarzona z podejrzanymi, przestępcami itp., stosowana w przeróznych
    > publikatorach.

    Obawiam się, że w tym przypadku bardzo trudno (o ile wogóle mozliwe) jest
    dochodzenie swoich praw z tytułu ochrony wizerunku.
    Wszystko zalezy od biegłych, którzy musieliby orzec (nie zazdroszczę im)
    czy na zdjęciu z paskiem jest konkretna osoba.
    Z resztą po to się publikuje zdjęcia z pakiem na oczach, aby osoba nie była
    rozpoznana ogólnie, a że w swoim środowisku jest znana i osoby z
    najbliższego otoczenia rozpoznają osobe po cechach fizjonomicznych - to
    cóż... pech, autor zdjęcia czy filmu w świetle prawa jest czysty.

    zauważyłem, że w serialach fabularno-dokumentalnych zasłaniają osoby
    przypadkowe, nie związane z wątkiem/produkcją, ciekawe, jak by postąpili
    producenci, gdyby rzeczywiście wpłynęło do nich żądanie odszkodowania, bo
    mimo iż twarz zasłonięta, to ubiór, styl chodzenia, siatka na zakupy
    wyraźnie wskazują na konkretną osobę.

    W tym kontekście zastanawia mnie akcja specjalna służb CBA z przeszłości z
    panią posłanką, gdzie w mediach puszczono kawałek filmowego meteriału
    operacyjnego i Pan prowokator był "zniekształcony" całkowicie, własnie po
    to, aby nawet osoby z najbliższego otoczenia nie rozpoznały go...
    więc w pozostałych przypadkach nakładanie osobom tylko czarnego paska na
    oczy może jest tylko daleko idącym napiętnowaniem tych osób i celem samym w
    sobie, aby "ostrzeżenie" trafiło dookreślonej grupy osób.

    ale powyższe moje rozważania dotyczą przestępców... czy podejrzanych...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde