eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
  • Data: 2024-04-23 11:25:59
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Apr 2024 22:08:06 +0200, Shrek wrote:

    > Tego nie wiemy (choć możemy się domyślać). Powody tych co nie udzielili
    > odpowiedzi na pytanie jest poniekąd jasne.
    >
    > Ogólnie to nie wiem skąd pomysł, że rasy ludzkie muszą się jakoś
    > diametralnie różnić w DNA - Kviatek pisze o co najmniej 20%. W związku z
    > tym szympanse różniące się o 6% nie powinny być oddzielnym gatunkiem ani
    > nawet rasą człowieka - on po prostu powinny być ludźmi;)

    Tak jest.

    > A rasy psów różnią się w DNA jeszcze mniej niż rasy ludzi.

    Widać tylko rasiści rozrózniają psy :-P

    > Ponadto w obliczeniach
    > procentu różnic dna prawodpodobnie pomijamy to, że spora część genów
    > jest prawie identyczna u wszystkich eukariotów.

    Jakoś to DNA musi opisywać całą budowę człowieka, która nie różni się
    az tak bardzo od psa, niedźwiedzia czy szczura.

    A kolejna sprawa, to pochodzenie ... jesli pochodzimy od jakiś
    wspólnych przodków, to i większość DNA będzie się zgadzać.
    A ponoć tak jakoś jest ...

    > Tak. Ale to bez znaczenia czy to proces naturalny czy sztuczny.

    O tyle istotne, że bez pomocy człowieka może by nie powstały.

    > Rasy występują też u wilków na przykład.

    Ale chyba nie aż tak dużo.
    Choć stado jest dość zamknięte genetycznie, a i jakaś rejonizacja może
    się objawić.

    >I w zasadzie w większości gatunków.
    > To że najlepiej w świadomości ludzkiej występują akurat rasy czy odmiany
    > zwierząt i rowślin hodowlanych wynika z tego, że psa widział każdy a
    > odmiany aligatora czy gekona mało kogo interesują.

    > Tak jak ludzie;)

    Ale inne gatunki jakos gorzej - pies z kotem się już nie miesza.

    Pies z lisem?

    J.