eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
  • Data: 2024-04-08 20:21:08
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.04.2024 o 22:00, Monika Głowacka pisze:

    > Zaraz zaraz. A zakonnik/zakonnica to kto? Czy to obywatel/ka innego
    > państwa? Czy obowiązuje ich inny kodeks karny, wykroczeń i inne ustawy
    > jeśli działa na terenie Polski?

    Teoretycznie nie, a praktycznie różnie z tym bywa.

    > Co to w ogóle jest, że jest Watykan, co to ma swoje "przedstawicielstwa"
    > w wielu krajach i osoby, które tam służą podlegają pod papieża w kwestii
    > wygłaszania opinii.

    To jest właśnie Watykan, a ksiądz może wygłaszać takie same opinie z
    ambony jak dowolny dyplomata innego kraju. Najwyżej ludzie przestaną mu
    chodzić na msze.

    > W Państwie tym czy innym aborcja jest dozwolona, a
    > przedstawiciele Watykanu w tym państwie mówią inaczej, ale nie mają
    > władzy, aby tego formalnie zabronić.

    No to chyba OK?

    > Najwyżej ksiądz jak się dowie, że
    > Ygrekowska dokonała aborcji to jej nie pochowa na kościelnym cmentarzu.

    Jego cmentarz, jego zasady.
    Choć gdzieś mi się obiło o uszy, że jak w danej miejscowości nie ma
    innego cmentarza niż kościelny, to ma obowiązek umożliwić pochówek, może
    być pod płotem i bez odprawiania "szamanizmów".