    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Date: Sun, 28 Apr 2024 15:47:21 +0200
    <h%ZUN.75868$lu2.11864@fx15.ams1> <v026k7$fbs$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <Hk1VN.1573$szn3.104@fx07.ams1> <v02b02$hri$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <V%2VN.57980$Lw2.46269@fx11.ams1> <v03656$9j5$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <LikVN.22977$RQ2.14865@fx01.ams1> <v04ocj$pls$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <vsmVN.478696$7uxe.335856@fx09.ams1>
    <v06dsh$806$1$Shrek@news.chmurka.net> <thCVN.56747$hv2.5501@fx14.ams1>
    <v07eji$3f2$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <kuIVN.478700$7uxe.115413@fx09.ams1> <v08jdu$1mg60$1@dont-email.me>
    <iTXVN.77250$lu2.45948@fx15.ams1> <v0auk1$2apfc$1@dont-email.me>
    <ZTgWN.479249$7uxe.336404@fx09.ams1> <v0dd0s$2vabc$1@dont-email.me>
    <Z4CWN.102181$au2.65347@fx12.ams1> <v0ing8$bcb6$1@dont-email.me>
    <_djXN.2327$OCu5.2273@fx05.ams1> <v0l904$10fo9$1@dont-email.me>

    W dniu 28.04.2024 o 12:38, Kviat pisze:
    > Nie da się pogodzić wiedzy (naukowej, medycznej...) ze
    > zmartwychwstaniem, czy chodzeniem po wodzie - a jednak niektórzy to
    > robią, twierdzą, że to pogodzili.

    Wiara - to po protu wiara. Z wiedzą naukową nie należy próbować tego
    łączyć, bo jak akurat celnie zauważasz robi się z tego bałagan. Wydaje
    mi się, że to dążenie ze strony Koscioła Katolickiego leży też trochę u
    fundamentów pewnych "problemów". Z tym, że jeszcze trzeba wziąć poprawkę
    na rzetelność przekazu.

    Jeśli w Piśmie Świętym napisano, że Jezus przywrócił życie "tchnąwszy" w
    usta zmarłego oddech, to nie wykluczone, że to opis "sztucznego
    oddychania", które Chińczykom w tym okresie było podobno znane. Możemy
    wierzyć w nadprzyrodzone moce albo nie, ale skuteczne reanimacje się
    zdarzają i temu nie zaprzeczysz.

    Chodzenie po wodzie też było znane w chrystusowych czasach. Japońscy
    SCHINOBI używali MIZOGUO. Do wygooglowania, jak to działało. Widziałem
    kilku próbujących to powtórzyć, ale sprawa nie jest prosta. Po pierwsze
    problemem jest kwestia wyporności. Ważący 100 kg wojownik potrzebuje
    dwóch butów o wyporności 50 kg oraz musi jakoś jakoś ogarnąć to, że
    środek ciężkości człowieka jest powyżej pasa, co przy podparciu od dołu
    siłą wyporności daje naturalną skłonność do obrócenia całego układu (do
    góry nogami). Legenda głosi, że podobno są ludzie, którym się to udało.
    --
    (~) Robert Tomasik