    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakladam firme, na co zwroci uwage
    Date: Tue, 09 Mar 2010 10:33:51 +0100

    W dniu 2010-03-09 00:10, Arek pisze:
    > Ale oczywiste.

    Dla ciebie.

    > Czyli?
    > Jaką znasz najstarszą firmę?

    Ponieważ nie chce mi się szukać, załóżmy, że z działających IBM od roku
    1889.

    > Hehe - nigdy się nie zanosi, aż się stanie.

    No i co z tego?
    Tym:
    http://relaz.pl/lakmus,koniec-najstarszej-firmy-swia
    ta,6070
    to zajęło 1400 lat.

    > A jak za 10 ?

    To sobie właściciel pożyje przez 10 lat nieźle.

    > To jest argument pokazujący, że skoro nawet takie firmy zbankrutują to
    > tym szybciej zbankrutuje firma PPHU Józek Kowalski.

    Nieprawda. Może całkiem skutecznie dotrwać do samej śmierci Kowalskiego.

    > Tyle, że dla Józka Kowalskiego będzie to oznaczało niewymowną nędzę,

    Może. Ale w bardzo skrajnych przypadkach i bardzo rzadkich.

    > z której nie wygrzebią się nawet jego prawnuki.

    Prawnukom to akurat zupełnie będzie wisiało. Co najwyżej nie będą miały
    ułatwionego startu w imperium dziadka.

    > Doprawdy?
    > To sobie sprawdź.

    Se sprawdziłem.

    > W biznesie kto nie maszeruje ten ginie.

    I każdy sobie maszeruje swoim tempem. Osiedlowa fryzjerka już sobie
    maszeruje swoim tempem od 15 lat, a może dłużej (tyle u niej się
    strzygę). I pewnie domaszeruje do emerytury.

    OSK Lisek w Zabrzu już od 18 lat buduje jedną z największych szkół w
    Polsce. Pomimo kryzysu, który spowodował bankructwo pewnej ilości OSK,
    Lisek się wciąż trzyma i myślę, że spokojnie dotrzyma do emerytury. A
    pewnie i dłużej, bo pomału syn przejmuje część biznesu. I naprawdę jest
    to zupełnie nieistotne, jeśli za 10 lat akurat ten ośrodek padnie.
    Ryzyko oczywiście jest. Ale równie dobrze: Po co żyć, skoro umrę? A może
    umrę nie za 30 lat jak mówią statystyki, a za 10? A może jutro?

    Wielu przedsiębiorców działa całkiem skutecznie. To, że ty masz porażki,
    to nie znaczy, że wszyscy je muszą mieć. Poza tym, pomimo porażek, nadal
    się nie poddajesz i nadal próbujesz rozkręcać coraz to inne biznesy.
    Więc czemu chcesz innych zniechęcić?

    Nikt nie obiecuje 100% powodzenia. Nikt nie obiecuje, że nie będzie
    ogromnej wpadki (zwłaszcza jak ktoś będzie próbował od razu dużo i
    ryzykownie). Ale też i są to pojedyncze przypadki, gdy kończy się tragedią.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek