  • Data: 2008-06-12 10:59:59
    Temat: Re: Zakład usługowy a czas pracy ?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 12:47
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2quru$5o9$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jadę do innej wsi.

    Widać, żeś miastowy.

    > A poza tym to co właściciel tego jedynego sklepu to
    > jakiś niewolnik?

    Nie niewolnik, ale skoro się zobowiązuje świadczyć dane usługi.... Może jak
    nie on, to znajdzie się inny, porządniejszy.

    > Ale co mnie to obchodzi ? Przeprowadź się, albo załóż sobie własny sklep.

    Ciebie generalnie mało co obchodzi, bo jesteś tym naiwnym, co wierzy UPRom.
    Tylko, że realizacja pomysłów UPR oznacza śmierć takich jak ty, ale tego
    już nie zauważacie.

    > I tak powinno być. Każdy właściciel sklepu powinien mieć go otwarty tak
    > jak chce.

    No to pech. istnieją cele nadrzędne. I zadaniem zarządu gminy jest
    reprezentować cele nadrzędne ogółu społeczności w danej gminie. Od
    tysiącleci człowiek był istotą stadną i musiał funkcjonować wśród zasad
    danej społeczności.

    > Nie płacimy ludziom żadnych zasiłków i wtedy to jest ich problem czy im
    > się chce robić czy nie.

    Ale kto im płaci zasiłki? ja jeździłem nie po ludziach na zasiłkach, ale po
    właścicielach warsztatów. Po prostu oni wolą zrobić jedną większą robotę
    dla dresa z kasiurą niż 3 mniejsze dla 3 tristanów w starej renówce.

    > A czytając twój post nasuwa mi się tylko jedno - postuluj by każda gmina
    > była zobowiązana do otworzenia co najmniej jednego sklepu na 1000
    > mieszkańców, tak rozłożonych by mieszkańcy gminy nie mieli do nich dalej
    > niż 100 m,

    Wartości głupie, ale owszem, idea słuszna.

    > i by w tych sklepach było wszystko, i najlepiej gratis.

    Nie, czemu gratis... Nie chodzi o rozdawnictwo, a o planowanie. W danym
    przedsiębiorstwie też jest biznesplan i zarządzanie. A jak nie ma, to jest
    chaos. Więc gmina również musi zarządzać swoim terenem i swoimi
    podwykonawcami. Bo na tym polega społeczeństwo. Bez tego niestety zawsze
    wygrają bogaci, silni i pojedynczy...

    --
    Tristan