  • Data: 2006-08-09 15:14:01
    Temat: Re: Zakaz wnoszenia własnego jedzenia w kinach
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Patrzę, patrzę. Musieli. Nakaz kupowania kinowego jedzenia jest
    > ewidentnie sprzeczny z obyczajem, rażąco narusza moje interesy
    > (przychodzę do kina na film, a nie do ich bufetu) i jest typową klauzulą
    > niedozwoloną - może ja np. z jakichś przyczyn (zdrowotnych czy
    > religijnych) nie mogę jeść tego syfu z kinowego bufetu, a głodny jestem.
    >
    > Co więcej te postanowienia nie są mi znane przed zawarciem umowy - póki
    > co jeszcze przed kasami nie widziałem takich informacji, regulamin
    > wymaga jedzenie tylko ich syfu - to też wyraźnie jest określone jako
> [...]

    Nikt nie zmusza Cię do zawarcia innej umowy - kupowania czegokolwiek w
    bufecie. Naruszenie interesów musi być rażące, więc jeśli twierdzisz, że
    tak jest, powinieneś to uzasadnić, powołanie treści przepisu nic nie
    znaczy. Tak samo jeśli chodzi o sprzeczność z dobrymi obyczajami. Co do
    informacji przed zawarciem umowy - zgoda, powinna być. Ale jeśli jest...
    Jedyne do czego można się przyczepić, to że umowa zawierana z kinem
    niekoniecznie jest umową powszechnie zawieraną w drobnych, bieżących
    sprawach życia codziennego.

    KG