  • Data: 2003-03-15 20:43:45
    Temat: Re: Zagraniczne domeny i serwery
    Od: "JarekT" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Oczywiscie, zeby jakis polski
    > urzad uzyskal te informacje musialby wystosowac pismo do tej firmy o
    > podanie Twoich danych, (zakladam, ze maja nazwisko wlasciciela konta). Nie
    > wiem czy sa w obowiazku do udzielenia informacji o pltanikach, chyba nie.
    ZTCW to firma, która sprzedała kupującemu z Polski domenę nie poda tak po
    prostu danych swojego klienta, bo to zniszczyłoby jej wiarygodność.
    Zresztą - po co miałaby to robić.
    Ja myślę, że formalnie to musiałoby być tak:
    najpierw ten ktoś, czyje dobra są naruszane na tej stronie wszczyna sprawę
    tu - w Polsce. Organ prowadzący śledztwo w tej sprawie występuje na mocy
    umów międzynarodowych (jeśli takowe są między Polską a tym krajem) do
    odpowiednich władz tamtego kraju z prośbą, aby na mocy swoich przepisów w
    związku z prowadzonym postępowaniem zarządali od providera danych
    właściciela domeny. Jeśli oni uwzględnią wniosek to przesłane przez nich
    dokumenty mogłyby być dowodem w sprawie.
    A więc droga długa i skomplikowana. Jeśli zaś serwer fizycznie znajduje się
    w kraju, z którym nie mamy stosownych umów to drogą formalną jest to IMHO w
    ogóle niemożliwe.

    Pozdrawiam
    Jarek