  • Data: 2008-04-18 21:07:34
    Temat: Re: Zadatek, ktory nie został wpłacony
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 18, 10:30 pm, kauzyperda <l...@Z...eu> wrote:

    > Owszem, ale rozpatrujemy konkretny przypadek mozliwosci domagania sie
    > zadatku juz po odstapieniu od umowy

    Nie ma żadnego odstąpienia od umowy. Umowa ulega rozwiązaniu.

    > i to z powodu *niedania* zadatku -
    > tu nawet jesli takie zobowiazanie bylo,

    Tyle że nie ma to nic wspólnego z tym, co napisałeś, a do czego ja się
    odnosiłem:

    > Jesli jednak zadatku nie bylo ani przy zawarciu umowy ani w terminie
    > umówionym, a brak jest postanowień umowy w tym zakresie, to roszczenie o
    > zaplate zadatku w ogole nie powstanie (a wynika to przede wszytskim z
    > tego ze jest to czynnosc pr. realna - musi dosc do faktycznego wreczenia
    > zeby wywarl zadatek wywarl takie skutki jak z 394kc).

    Roszczenie o zadatek w naszym wypadku nie powstanie, ponieważ umowa
    została rozwiązana, a więc i zawarte w niej zobowiązanie do zapłaty
    zadatku wygasło, a nie dlatego, że zadatek jest czynnością realną.

    > to nie wiem na jakiej podstawie
    > deweloper ma sie domagac zaplaty zadatku juz po zlozeniu oswiadczenia o
    > odstapieniu od umowy,

    Jakiego oświadczenia o odstąpieniu od umowy?