    From: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadam przywrocenia kary smierci
    Date: Tue, 1 Jul 2003 23:12:28 +0000 (UTC)

    "Ewcia" <m...@m...pl> wrote in
    news:bdnhpn$ne7$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Przepraszam Wszystkich, ze tak zupelnie bez związku zaczynam ten
    > wątek, ale wlaśnie przed chwilą oglądalam program "Pod napieciem", o
    > 4-letnim Sebastianku. Jak pomyśle, co to dzieciątko przezylo, to nie
    > moge sobie miejsca znaleLc.
    > Mój Boze, nie potrafie pisac dalej...
    > Ządam przywrócenia kary śmierci! I wykonania publicznej egzekucji.

    To nie jest odpowiedz bezposrednia na powyzszy post,ale ogolnie odkad sobie czytam
    caly watek.Ludzie,nie wiem czy sobie zdajecie sprawe,ale w jakiejkolwiek
    sprawie/kwestii w ktorej wystepuje chocby najmniejszy pierwiastek moralny czlowiek
    z czlowiekiem sie nigdy nie dogada jesli nie maja wspolnego pogladu na sprawe.Tak
    jest z aborcja,tak jest wlasnie z kara smierci,tak jest w rozmowach na temat
    wyzszosci/nizszosci brutalnego neoliberalizmu w gospodarce nad spoleczna
    gospodarka rynkowa itp.Nigdy nie znajdziemy wspolnego stanowiska dopoki sie nie
    uzgodni wspolnej moralnosci,co jest niemozliwe bo kazdy czlowiek tym rozni sie od
    roslin i zwierzat ze ma tzw. swiatopoglad.Byly systemy polityczne ktore probowaly
    narzucic jednolita moralnosc wszystkim ale nie za bardzo to wypalilo.
    Pozostaje wiec jedynie polemizowac sobie z mniejsza lub wieksza dawka dosadnych
    slow i argumentow.
    Zwolennikom kary smierci polecam film Kieslowskiego "Krotki film o
    zabijaniu",przeciwnikom polecam film dokumentalny ktory kiedys lecial na TVP2 o
    facecie ze wsi kolo Piotrkowa Tryb. ktory bez zadnego powodu i pobudek zastrzelil
    w poznych latach 80tych siedem czy wiecej osob a ktory wyrok sadu zamieniajacego
    mu kare smierci na dozywocie (to wynik moratorium) skwitowal zrobieniem kupy na
    lawie dla oskarzonych a potem kiedy zamieniono mu kare na dozywocie to zazadal od
    dziennikarzy 3 tysiecy za wywiad.
    Pozdrawiam Pawel