  • Data: 2010-11-12 14:20:34
    Temat: Re: Zachowek. Od kogo żądać ?
    Od: Piotr <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-10-2010 o 01:09:30 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Co konkretnie rozumiesz przez "kuzynka"

    Bratanica mojego ojca

    , "przyjąć testamentowo"

    Tz., że ojciec zapisał na nią majątek notarialnym testamentem, ale aby
    uściślić co poniżej oznacza zero, tego samego dnia gdy spisywany był
    testament, ojciec u tego samego notariusza sporządził akt darowizny na
    swoją siostrę, to co przekazał w darowiźnie to było w zasadzie wszystko co
    wartościowego posiadał

    i "zero"?

    jw wyjaśniłem skąd "zero"

    > Swoją szosą spadkobiercy zrzucają się na zachowek proporcjonalnie, więc
    > jeśli ona odziedziczyła zero, to 0% od dowolnej sumy daje 0.

    Dziękuję, sporo pomogły mi te podpowiedzi.

    --
    Piotr