  • Data: 2006-05-13 15:22:23
    Temat: Re: Zachówek
    Od: "Maluch" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "roburkov" <r...@g...ciach.pl> napisał w wiadomości
    news:542476489.20060513163722@gazeta.ciach.pl...

    >No to mamy spor. Ze strony SN:
    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna
    z dnia 13 lutego 2004 r.,
    II CK 444/2002
    Biuletyn Sądu Najwyższego 2004/7

    Jeżeli uprawniony do zachowku, dziedziczący z ustawy wespół z innymi
    osobami, nie otrzymał należnego mu zachowku, ma przeciwko współspadkobiercom
    roszczenia o zapłatę sumy pieniężnej potrzebnej do pokrycia zachowku albo do
    jego uzupełnienia.

    Poza tym zajrzyj do jakiegos komentarza lub podrecznika i powiedz, co
    Twoja propozycja wykladni ma do zaproponowania spadkobiercom w sytuacji
    darowizny mortis causa calego majatku spadkowego >osobie trzeciej.

    Darowizny wliczają się do masy spadkowej.
    Gdybym odziedziczył ustawowo spadek, to każdy ze spadkobierców miałby pewien
    ułamek tegoż spadku i ja też. Jako, że odziedziczyłem na podstawie
    testamentu, to mam spadek, ale też pozew w sądzie o wypłatę zachwku.
    Maluch