    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zabójstwo z zamiarem ewentualnym
    Date: Tue, 29 Oct 2019 10:18:57 GMT

    On 2019-10-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z tym, że właśnie dlatego prosiłem (nieskutecznie), żeby się skupić na
    > konkretnym przypadku (albo od biedy podobnych), tu nie było 55@50 tylko
    > coś koło 100-130@50. No i omijanie na przejściu pojazdu, który zatrzymał
    > się pieszego przepuścić - nie róbmy pewexu i porównujmy porównywalne.

    Ten przykład różni sie od omawianego wyłącznie stopniem
    prawdopodobieństwa przy czym to nie jest tak, że mamy tu pewność. Albo
    reguły działają uniwersalnie albo nie. Nie da rady inaczej.

    > Prawidłowa odpowiedz to moim zdaniem "to zależy". Zależy od tego jak,
    > gdzie i w jakich okolicznościach. W tym konkretnym przypoadku wygląda to
    > _bardzo_ źle. To co zrobił podnosiło prawdopodobieństwo wypadku (a w
    > razie zaistnienia wypadku prawie do 100% śmierci kogoś) o rząd albo dwa.
    > Na tyle wysoko, że nie jest to już jakieś hipotetyczne zagrożenia, a
    > całkiem realne. I z tego każdy zdaje sobie sprawę. Skoro zdaje sobie i
    > dalej to robi, to znaczy ze albo jest niepoczytalny, albo się ze
    > skutkami swoich działań godzi.

    No ale weź mnie proszę przekonaj, że on ominął tego przepuszczającego bo
    jego celem było rozjechanie pieszych.

    --
    Marcin