    Subject: Re: Zabawa a policjanta.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 14 Nov 2020 12:23:16 +0100

    W dniu 13.11.2020 o 15:42, J.F. pisze:

    > A co jest zlego w sledztwie ?
    > Policja sie chyba nie boi, ze prokurator umorzy ?

    Nic, po za tym, że wszczyna je Prokurator :-)

    > To co - zalezy im na sukcesie i nie chca sie dzielic ?
    > Czy przygotowuja sie do zamiecenia pod dywan, bo jak czytam -
    > dochodzenie mniej formalne.

    Może po prostu bardziej presja czasu. Prokurator mógłby nie zdążyć :-)
    Ale to mój domysł, a nie jakaś wiedza.

    > Ale ale ... czytam art 325 KPK ...
    > § 1. Dochodzenie prowadzi się w sprawach o przestępstwa należące do
    > właściwości sądu rejonowego:
    > 1) zagrożone karą nieprzekraczającą 5 lat pozbawienia wolności, z tym że
    > w wypadku przestępstw przeciwko mieniu tylko wówczas, gdy wartość
    > przedmiotu przestępstwa albo szkoda wyrządzona lub grożąca nie
    > przekracza 200 000 zł;
    > Mieszkanie w Warszawie raczej wiecej warte ... wiec to dlatego mowi sie
    > o spaleniu okna ?

    Musisz ich zapytać. Już kiedyś pisałem, że tak naprawdę sama treść
    zarzutu ma drugorzędne znaczenie.

    > A i tak odszkodowanie sie nalezy.
    > Jeszcze nie slyszalem o karze dla prokuratora ktory jakos za bardzo
    > naciagal fakty w sprawie aresztowej ... ale kiedys trzeba bedzie zaczac ...

    Bo ocenia to sąd, a nie Prokurator. Do zdaje się 1997 roku Areszt
    stosował Prokurator.

    --
    Robert Tomasik