    Subject: Re: Za ujawnianie prawdy można trafić do więzienia
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Mon, 16 Dec 2019 18:42:31 +0100

    W dniu 16.12.2019 o 15:33, A. Filip pisze:

    > Np. Po to żeby wysoki sąd nie musiał oglądać zmarłego osobiście?
    >
    > Działanie w "dobrej wierze" nie jest wykluczone ale IMHO jakoś to nie jest
    > najbardziej narzucające się wyjaśnienie w przypadku _kompetentnego_
    > prawnika/prawniczki, no chyba że to wysoka kompetencja w "plausible
    > deniability". Wiec albo wal po konkretach albo jej reputacji
    > "o której mówić publicznie nie wolno" nie wkopuj głębiej IMHO.

    A to nie jest tak, że przy niektórych sprawach powołuje się kuratora,
    nawet osoby zmarłej (bo ta akurat jest znana), ponieważ np. nie wiadomo
    czy ta zmarła osoba ma czy nie ma spadkobierców? I wtedy taki kurator
    nie tyle co pilnuje (ma pilnować...) spraw osoby zmarłej, co
    zabezpieczyć ewentualne interesy prawdopodobnych spadkobierców, którzy
    są nieujawnieni?

    No i w związku z tym, czy do obowiązków takiego kuratora nie należy
    również prowadzenie czynności zmierzających do znalezienia tych
    spadkobierców (lub wykluczenia ich istnienia)?

    Pozdrawiam
    Piotr