  • Data: 2006-05-15 12:03:33
    Temat: Re: ZUS,zdrowotne + student + dzialalnosc gospodarcza
    Od: ">>smola<<" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1tn2gqehjdvtl$.dlg@onet.pl...

    > Płacisz z każdej DG zarejestrowanej na os. fizyczną - jak będziesz miał 15
    > firm - to zapłacisz 15 razy zdrowotne.

    dokładnie jest tak jak mówisz...
    składkę na ubezpieczenie zdrowotne płacisz z każdego sytułu ubezpieczenia.
    natomiast hjeśli chodzi o składki na ubezpieczenia społeczne płacisz w
    przypadku gdy np jeśli jesteś dodatkowo zatrudniony gdzieś i otrzymujesz
    wynagrodzenie powyżej minimalnego wynagrodzenia to z działalności
    gospodarczej płacisz tylko składkę zdrowotnę.
    musiałbyś sobie poczytać np na stronie ZUS o zbiegach różnych tytułów
    ubezpieczeń (chociaż nie jest to łatwe do dobrego zrozumienia) lub poprostu
    w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych z dnia 13 października 1998r.

    Pozdrawiam