  • Data: 2004-01-16 19:26:19
    Temat: Re: ZUS - odmowa świadczeń dla ciężarnej
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    konaszka rzecze:
    > ZUS odmówił mojej pracownicy wypłaty świadczeń chorobowych i macierzyńskiego
    > pod zarzutem podjęcia pracy fikcyjnie (tylko po to, by osiągnąć korzyści
    > materialne). Przeprowadzono wcześniej kontrolę w firmie, spisano mądre
    > Protokoły, a potem wydano decyzję, która zawierała stek bzdur i co
    > najważniejsze odmowę wypłaty świadczeń. Praca nie była fikcyjna! Co robić w tej
    > sytuacji? Czy ktoś wygrał z ZUS-em?

    Tak. Mój adwokat ostatnio wygrał taką sprawę.
    Jest też orzeczenie SN, że to co robi ZUS jest sprzeczne z prawem.

    Generalnie sytuacja wygląda tak, że w absolutnej większości sądów pracy
    przegracie bo tam to trudno się połapać czy sędzia nie pracuje na drugim
    etacie w ZUS <- to oczywiście pół żartem choć wiem, że Wam do śmiechu nie jest.

    Trzeba się odwoływać od wyroku i wtedy już zwykle się sprawę wygrywa.
    Niestety całość procedury, szczególnie jak sędzia będzie nieprzychylna i chorowita
    może trwać nawet kilka lat :(

    pozdrawiam
    Arek

    --