eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZUS - kapitał początkowy , mały pracodawca, brak zaświadczenia › Re: ZUS - kapitał początkowy , mały pracodawca, brak zaświadczenia
    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS - kapitał początkowy , mały pracodawca, brak zaświadczenia
    Date: Tue, 14 Feb 2006 14:53:13 +0100

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dssjcd$dni$1@opal.futuro.pl...

    > Dokumenty każdej firmy są przechowywane w Archiwum bodajże Urzędu
    > Wojewódzkiego. I tam dostaniesz wszystkie dokumenty...

    > wystawić
    >
    > J.w.

    > ZUS raczej nie udaje że nie wie. Znam to z autopsji, moja żona pracuje w
    > Wydziale Kapitału Początkowego. Żebyś zobaczył jak "Główni Księgowi" w 70%
    > firm wypełniali dokumenty to byś się załamał... Tak się składa że kwitów
    > jest tyle, że pracownicy muszą je przynosić do domów i robią drugi etat w
    > domu. Jak czasem widzę te dokumenty to łeb spada. Księgowy nie potrafi np.
> [...]

    Z tym "musem" to bywa różnie. Pracodawca mojej siostry polecił swojemu
    pracownikowi swego czasu zniszczyć część dokumentacji płacowej firmy (co
    jest tajemnicą poliszynela), ale tenże dalej u niego pracuje (tyle, że już w
    jakiejś kolejnej dziesiatej firmie) i nie zamierza tego faktu nigdzie
    poświadczać, bo własnej skóry trzeba bronić - a ludzie mają kłopoty z
    udokumentowaniem tamtego okresu pracy. Nie jest lekko - niestety - zebrać
    pełną dokumentację.
    Graszka