    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 17 Sep 2013 23:50:05 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ZUS i UP - wygaśnięcie stusunku pracy i zawieszona DG

    On Tue, 17 Sep 2013, __Waldek wrote:

    > Hmmm, w CEIDG jestem "aktywny", w ZUZ - jak pisałem - mnie nie ma.
    > W grudniu '12 dostałem wezwanie do uzupełnienia danych w związku
    > z przeniesieniem do ewidencji elektronicznej. Złożyłem wtedy oświadczenie,
    > że w dalszym ciągu nie prowadzę działalności, i - wraz z wypełnionym wtedy
    > arkuszem -
    > dostarczyłem do UM. Do teraz nie było reakcji.
    > Jak w tej sytuacji funkcjonuje "wykreślenie z urzędu"?

    Nie wiem, ale moim zdaniem najzdrowiej byłoby wystąpić z wnioskiem
    o urzędowe uznanie faktu wykreślenia z urzędu z terminem ustawowym.
    Zapodać przepis, wylistować parametry zawieszenia DG i poczekać
    aż urząd udławi się tą kością ;)
    IMO jest to jedyne bezpieczne wyjście - urząd musi *SAM* uznać,
    że "wygaśnięcie z mocy ustawy" miało miejsce, choć nie zostało
    ujęte w żadnym dokumencie, bo inaczej zgłosi zdarzenie do ZUS
    jako zaszłe z aktualną datą i zacznie się kołomyja w ZUS, kiedy
    ZUS dostanie takie pismo.

    ZUS będze "kryty" w oparciu o art.76 KPA - sprawdź co tam napisali :)

    > ...tzn. na jakich - do kiedy obowiązujących?

    "nieobowiązujących w momencie stosowania", a wprowadzonych ustawą
    uchylającą wstecz skutki niezgodnego z prawem postępowania.

    > I dla czego 'nielegalnie'?

    ZUS nie tylko akceptował, ale wprost zapodawał własne druki
    na których była pozycja "zawieszenie działalności" nie ujęta
    w ustawie.
    Z p. widzenia litery przepisu tak wypełniona deklaracja nie
    miała mocy prawnej, bo była sprzeczna z ustawą.

    pzdr, Gotfryd