  • Data: 2004-06-03 06:14:41
    Temat: Re: ZUS - "domniemanie nieuczciwości"
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maly" <m...@s...nospam.net> napisał w wiadomości
    news:9phh1hd0ypko.ip3qpfb91odz.dlg@40tude.net...
    > Mam pytanie dotyczące ZUS. Dziś w TVN jakaś pani z ZUS wypowiedziała się o
    > kobietach w ciąży, że wobec nich stosuje się zasadę "...domniemania
    > nieuczciwości ...". Pytanie zatem brzmi: czy w polskim prawie (bo takie -
    > jak sądze stanowi podstawę działania ZUS), występuje określenie
    > "domniemania nieuczciwości" lub coś w tym stylu.

    Nie slyszalem o takim pojeciu w prawie.
    Natomiast jest to odobiciem zwyczajow panujacych
    w urzedach (nie tylko ZUS): obywatel starajacy sie o cos,
    jest z pewnoscia oszustem, wiec trzeba isc na NIE.

    Wydaje mi sie, ze mlodzi urzednicy wylamuja
    sie z tego stereotypu, ale dominuje jednak
    stare, komunistyczne, tepe "obywatelowi NIE".
    Z obywatelem trzeba walczyc. Nie wiadomo
    po co, ale trzeba z obywatelem walczyc.

    WOJSAL