    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS a CBA
    Date: Thu, 4 Oct 2007 20:45:04 +0200

    Użytkownik "Organizer" <o...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:63cc.000000e8.47052412@newsgate.onet.pl...

    Wydaje mi się, że działanie Kaczyńskich jest tylko gestem politycznym i
    propagandowym, a de facto niczego nie zmienia. Zgodnie z art. 19. Ustawy o
    gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20011101189&type=3&name=D20011189Lj.pdf
    CBA ma dostęp do Systemu Informacji Kryminalnych, do którego dane
    przekazuje na podstawie art. 20 cytowanej ustawy również ZUS.
    Rozporządzenie w zakresie dostępu do informacji niczego nie zmienia.
    Jedynie przyspiesza sam proces. Przy czym, gdybym ja miał decydować, to
    sensowniej było podpiąć KCIK do ZUS, niż bezpośrednio CBA. Po prostu
    skrócił by się czas udzielania informacji wszystkim uprawnionym.