  • Data: 2008-04-23 11:12:56
    Temat: Re: [ZUS] Zasiłek pogrzebowy - problem
    Od: oyer <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ..::Adam::.. wrote:

    > Witajcie,
    > mam problem z zusem, który wypłacił zasiłek pogrzebowy, a po miesiącu
    > przysłał decyzję, że zasiłek ten został wypłacony bezpodstawnie i domaga
    > się jego zwrotu.

    Zasiłek pogrzebowy przysługuje w razie śmierci:

    1.ubezpieczonego,
    2.osoby pobierającej emeryturę lub rentę,
    3.osoby, która w dniu śmierci nie miała ustalonego prawa do emerytury
    lub renty, lecz spełniała warunki do jej uzyskania i pobierania,
    4.osoby pobierającej zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne,
    zasiłek macierzyński lub zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego za
    okres po ustaniu tytułu ubezpieczenia,
    5.członka rodziny osoby wymienionej w pkt. 1-2.

    Członkami rodziny, o których mowa w pkt. 5, są:

    o dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci
    przysposobione,
    o przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem
    pełnoletności inne dzieci, w tym również w ramach rodziny zastępczej,
    o wnuki i rodzeństwo,
    o małżonek (wdowa i wdowiec),
    o rodzice, w tym ojczym, macocha oraz osoby przysposabiające.

    Zasiłek pogrzebowy przysługuje osobie, która pokryła koszty pogrzebu.
    Zasiłek pogrzebowy przysługuje także pracodawcy, domowi pomocy
    społecznej, gminie, powiatowi, osobie prawnej kościoła lub związku
    wyznaniowego, jeżeli pokryły koszty pogrzebu.

    na podstawie tego co napisałeś oraz tego co zamieścił na swojej stronie zus,
    to otrzymałeś zasiłek zgodnie z parawem. Przynajmniej tak mi się wydaje.

    źródło: http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=439