    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS
    Date: Tue, 11 Sep 2018 15:16:37 +0200
    <pmnusn$sb9$1@node1.news.atman.pl> <pmo54d$rie$1@node2.news.atman.pl>
    <pmqjqu$34c$1@node2.news.atman.pl>
    <5b912bff$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmtaei$i97$1@node2.news.atman.pl>
    <5b923672$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmtifr$pld$1@node2.news.atman.pl>
    <5b924fb4$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
    <pmvulc$uc7$1@node2.news.atman.pl>
    <t...@4...com>
    <5b97a1bd$0$584$65785112@news.neostrada.pl>
    <pn8919$kh5$1@node1.news.atman.pl>
    <5b97b006$0$617$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-09-11 o 14:07, J.F. pisze:

    > ale tak troche glupio, tu zostawiasz spadku setki tysiecy, miesiac
    > pozniej juz nic.

    głupio albo i nie, jak kupisz samochód za wszystkie swoje oszczędności i
    będziesz miał w nim wypadek, że pojazd już do niczego nie będzie sie
    nadawał, a sam zginiesz, to spadkobiercy tez nic nie dostaną

    > Jakies tam stopniowe wycofywanie przydaloby sie ... bo oczywiscie - tu
    > panstwo ponosi ryzyko, ze emeryt zechce jeszcze dlugo pozyc ...

    Państwo albo instytucja ubezpieczająca, jeśli chcielibysmy, aby sie to
    bilansowało, a nie liczyć na szczęście, że będzie emeryt wspierał
    rządzących czynem i umierał przed terminem, to tak należałoby to liczyć
    i traktować.

    > Az tak duzo umiera w te dwa lata, czy to znikomy procent ?

    ciężko mi powiedzieć, nie interesowałem się tym (bo osobiście wolałbym
    mieć wyższą emeryturę bez tej karencji), z obserwacji w bliskiej
    rodzinie z osób, które przeszły w ostatnich 10 latach na emeryturę (10
    osób) 4 zmarły w ciągu pierwszych 2 lat, jedna po 4 latach, 5 osób
    jeszcze żyje (z czego jedna jeszcze nie jest na emeryturze ponad 2 lat),
    no ale to statystyka bardzo lokalna, więc nie miarodajna, może służyć do
    postawienia tezy do sprawdzenia, ale nie nadaje się na dowód.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl