  • Data: 2006-04-04 18:46:56
    Temat: Re: Wystąpienie z katolicyzmu jednak problematyczne? ;)
    Od: "abc" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Więc uwaga! Jak się proboszcz na ciebie obrazi -może za karę nie wyrazić
    > zgody na przyjęcie aktu apostazji... ;)

    Sakrament Chrztu jest nieodwracalny. Apostaci są to ochrzczeni, którzy
    zupełnie odpadli od wiary chrześcijańskiej. Podlegają oni prawom Kościoła,
    gdyż są jego poddanymi, chyba że Kościół bądź wyraźnie, bądź milcząco uważa
    ich
    za wyjętych spod swego prawa. Decyduje Kościół, a nie apostata.

    Zaraz po śmierci dusza każdego człowieka, obojętne czy to jest apostata czy
    nie, staje przed trybunałem Chrystusa na sąd szczegółowy. Na sądzie
    szczegółowym dusza jest sądzona ze wszystkiego, a więc z myśli, słów,
    uczynków i z opuszczenia dobrego.

    --
    Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia